Sociala medier - sant eller falskt?
Hej på er,

Nu var det ett tag sedan jag var in och skrev. Något som jag funderar mycket på och tar mycket av min tankeverksamhet nu är hur andra äter och lever. Jag vet det låter sjukt stört och jag är nog lite störd, haha! Tänk vad jag antagligen skulle må bättre om jag bara kunde släppa sådana konstiga tankar jag har och försöka leva mitt eget liv. Men hade det varit så enkelt så hade jag nog inte varit sjuk heller.

Men på allra de flesta matbloggar nu flödar det av julbord och jultallrikar. Och på flertalet av de bloggar jag läser av er som också har eller har haft ätstörningar hägrar alla fikabilder. Hur kan ni alla smala människor äta all denna mat och fika varje dag och ändå se ut som ni gör? För mig känns det som ett mysterium och jag blir alltid lika osäker på om det jag ser är sant eller falskt.

Vad säger ni, stämmer dessa bilder vi ser på sociala medier med verkligheten? Kommentera gärna.

Kram