Intensivvecka
God morgon!
 
Haha ja det gick ju bra det där med att börja blogga igen, eller inte. Men på´t igen!
 
Under förra veckan var jag med om något fantastiskt, det känns lite som vändningen i min behandling på något sätt. Det bidrog till många nya insikter, ny motivation och energi. Det jag gjorde var nämligen att delta i en intensivvecka på länsenheten för ätstörningar. När jag fick inbjudan av min behandlare att gå denna vecka velade jag länge och väl, men är så glad att jag blev pushad av både arbetsgivare, familj och behandlare att tacka ja.
 
Nu är det säkert fler av er som undrar vad en sådan intensivvecka innebär och vad som är syftet med det? En intensivvecka innebär att man tillsammans med andra med ätstörningar deltar i olika föreläsningar och aktiviteter som syftar till att öka kunskapen om ätstörningar, pedagogiska måltider där gruppen äter mellanmål och lunch tillsammans med behandlare. Syftet med veckan är framförallt att öka kunskapen om ätstörningar, våga bryta känslor/vanemönster kring måltider och skapa bra förutsättningar för ett fortsatt bra behandlingsarbete och genom det förhindra att sjukdomen förvärras och skapar funktionsnedsättning.
 
Jag tänkte att jag skulle göra ett separat inlägg per dag från förra veckan där jag berättar mer om vad vi fick göra, känslor med mera. Hoppas det låter intressant?!
#1 - Emma Engström

Låter verkligen toppen, ny motivation och energi är verkligen en kick! :D

Svar: Gäller att behålla den känslan :)
sofiesdrommar.blogg.se