Helgen
Som jag nämnde i tidigare inlägg har jag haft världens mysigaste helg som är värd ett helt eget positivt inlägg. Jag verkligen älskar helgerna, att få komma hem till tryggheten i min underbara familj och mysa, äta gott och bara vara får mig att känna mig så hel (konstigt uttryck men stämmer så bra). När jag befinner mig i den bubblan behöver jag inget mer, då kan jag slappna av.
 
I lördags var vi hembjudna till ett par vänner för eftermiddagslek (för barnen), fika och till sist även middag och efterrätt!! Riktig lyx. Dom hade gjort super mysigt adventsmingel med glögg och baconlindande dadlar fyllda med fetaost. Sjukt gott och väldigt enkelt. Här kommer receptet:
Baconlindande dadlar med fetaost
Dadlar
Fetaost
Bacon
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 225 grader. Kärna ur dadlarna och fyll dem med fetaost. Snurra runt en halv - en skiva bacon. Grädda dem i ugnen i 5-10 minuter, tills baconet ser färdigt ut. Låt svalna något innan du serverar. Njut!
 
På söndagen (första advent) fick sonen kristyr av tomten i sin paketkalender. Det var alltså dags att göra våra årliga stora pepparkakshjärtan att sätta i vardagsrumsfönstret :). Samtidigt satte jag en deg lussekatter. Så på eftermiddagen blev det adventsfika med pepparkakor och lussekatter.
 
Efter det drog vi ned på stan för julmarknad samt invigning av Gävlebocken. Väldigt mysigt och häftigt med fyrverkerier. Däremot blev vi allihopa sjukt genomkalla. Så sen åkte vi hem, tog på oss mysisar och raggisar och köpte pizza och bara mös hemma.